A félretájékoztatás gyümölcsöző vállalkozás. Igen. Gyümölcsöző, mert fél információkkal látja el a másik felet, ezekben az információkban nincs hazugság, csupán elhallgatás.  Boldogult nagyanyám szívesen talált ki új szavakat, és erre a jelenségre is volt neki egy: semmittelen. A szó nem azt jelenti, hogy semmirekellő, sem azt, hogy értelmetlen. Ha megpróbálnám magyarra fordítani, a kifejezés valami annyit tesz: olcsó, üres, gyér, gyáva, talán nem túl etikus.

A félretájékoztatás üzleti fogás már a XVII század óta. Olyan marketingfogás, ami rendkívül ügyesen figyel arra, hogy a tudatlan vevő (továbbiakban Vé) úgy érezze, az árucikk, illetve szolgáltatás, amivel szerény zsebét, egóját, személyét használják céltáblának, neki lett kitalálva, ritka és megismételhetetlen lehetőség, szerencse, sőt, egyenesen az Isten lábának megelőlegezett simogatását idézi, ami majd Vé-t elérhetetlen magasba repíti, boldoggá teszi, utólérheti álmait, és egyszerűen csak: BETELJESÍTI A CÉLT.

Tovább»